Kollárova ul. - u žel. přejezdu, Starý Plzenec

k.troppova@seznam.cz

2016

Novoroční protahování

Dětem ještě ani neskončily vánoční prázdniny a už jsme pro ně uspořádali Novoroční protahování - tradiční akci, konající se vždy první lednovou sobotu. Sešli jsme se v tělocvičně a nejprve se po několikadenním lenošení rozhýbali u rozcvičky. Během odpoledního programu jsme stihli několik her, přičemž největší úspěch sklidila netradiční královská vybíjená s rolí krále a šaška. Závěrem se běžela náročná opičí dráha. Soutěžilo se celkem ve čtyřech kategoriích, kde stupeň vítězů obsadili Terezka H., Vačka, Taxík a u vedoucích se o první příčku podělila Jája s Matesem.

Pro starší skauty program pokračoval v klubovně, kde pro ně byl připraven večer karetních her, také proběhl úklid a před spaním jsme shlédli animovaný film o Vánocích.

Tyjátr

Zatímco Tygřice a Vlci se brodili zasněženými brdskými lesy, Lvíčata a Gepardi se vydali do plzeňského dětského centra Tyjátr. V minulosti jsme už zde byli a tak není divu, že jsme se sem všichni těšili. Překonali jsme mrazivou cestu a hurá řádit! Každý si našel to své - válení se v míčkách, skluzavku, malou lezeckou stěnu, míčkové dělo, fotbálek, prolézačky. Nezapomněli jsme ani na sladké občerstvení. Zábavný den utíkal jako voda, nezbývalo, než se vydat na cestu domů.

Zimní přechod Brd

Tak jako každý rok, jsme se i letos zůčastnili s těmi staršími a zkušenějšími členy oddílu tradičního zimního přechodu Brd. Vyrazili jsme ráno v sobotu 23. 1. Z Prahy do Mníšku pod Brdy jsme jeli autobusem, nacpaným několika dalšími skupinami skautů, kteří se stejně jako my chystali na Kytínskou louku vyměňovat kartičky "Brděnky". My jsme zamířili nejdříve do místní skautské klubovny, kde jsme měli domluvené ubytování. Po uložení věcí a posilnění se svačinou jsme se jali následovat ostatní oddíly. Hned na začátku krátké trati jsme museli zdolávat zasněžený a poměrně příkrý kopec, na kterém jsme pomohli i několika malým skautíkům z jiných oddílů. Na Kytínské louce bylo při našem příchodu spoustu skautů a tak jsme se rychle zapojili do všeobecného mumraje a dali se do vyměňování kartiček. Po cestě zpět do klubovny byla většina naší výpravy několikrát vyválena ve sněhu, ale to nikomu nezkazilo náladu a spokojeně jsme se usadili v cukrárně. V neděli jsme vytvořili koláž o našem výletu a kolem poledního jsme nasedli do autobusu směr Praha a vlakem jsme dojeli domů.

Tristan a Isolda

Dnes 12. února jsme se vypravili na víkendovou výpravu do Horažďovic. Po příjezdu nás uvítali tamější skauti. Během sobotního rána nás zastihl dopis od prince Tristana, s prosbou o pomoc při hledání jeho milované Isoldy. Vypravili jsme se tedy na výlet, při kterém jsme navštívili Rudolfův kámen, kapli sv. Anny s pramenem léčivé vody a cestou hráli řadu her. Nakonec jsme došli na hrad Prácheň, kde jsme nalezli zprávu, která pomohla Isoldu najít. V neděli ráno jsme ještě navštívili místní zámek, obsahující národopisné a loutkářské muzeum a po obědě jsme zamířili na cestu domů.

Maškarák

Zatimco starši se bavili ve Slunečnim udoli, my jsme s těmi mladšimi vyrazili na Maškarak. Ten se konal v salku SOUE v Plzni od dvou do šesti hodin. Za naš oddil se zučastnili: Batman, drak, Antman, čarodějnice, elegantni tanečnik, kostlivec, rybka a kohoutek. Na plese pro nas byly připravene ukoly, za jejichž splněni dostal každy malou odměnu. Přišel se na nas podivat dokonce i kouzelnik, ktery nam mimo jine vyčaroval kralika a zapojili jsme se i do třech kralovskych her. Na konci přišlo dlouho očekavane vyhlašeni nejlepšich kostymů, mezi ktere byl vybran i naš tanečnik. Myslim, že jsme si všichni tohle odpoledne užili.

Den ve Slunečním údolí

Rano jsme se sešli, abychom travili den podle představ našich družin Vlků a Tygřic. Po srazu v klubovně jsme se po kratke uvodni hře vypravili stopovat Matese, ktery pro nas cestou připravil řadu ukolů. Kromě tradičniho nošeni raněneho jsme se museli kus cesty pližit, a když jsme dorazili do Slunečniho udoli, kde jsme Matese našli, byli jsme všichni pěkně zašpiněni. To nam ale u ohně a buřtů nevadilo a po jidle jsme se věnovali sportu. Někdo si vyzkoušel lukostřelbu, starši i slaňovani a všichni lakros. Byl to prostě skvěly den!

Výšlap na Vršíček

V sobotu 19.3. naše první jarní výprava směrovala do Ejpovic, odkud jsme se vydali k vodním tunelům, které kdysi odkláněly řeku Klabavu z nedalekého - dnes již - Ejpovického jezírka. Děti tunely zaujaly natolik, že bylo těžké je přesvědčit, aby pokračovaly v cestě. Prošli jsme vesnicí i kolem vodní nádrže Klabavy a před polednem začali stoupat na Vršíček ke kostelíku s výhledem do krajiny. Po obědě jsme vyrazili do Rokycan na vlak. Cesta vedla při přírodním parku "Rokycanská stráň", rákosím při řece nebo mezi pilíři dálničního mostu. Celkem jsme ušli 12 km, společně přivítali jaro a užili si celý den!

Na Vlnách!

První dubnový víkend jsme využili zázemí skautské klubovny v Rokycanech. Díky přilehlé louce, protékajícímu potoku a slunečnému počasí jsme si dovádění venku užili dosyta. Na Vlnách po celou dobu pluly tři soupeřivé družiny - Titanic, Piraně a Žraloci. Děti hrály např. potápěče, překonávaly potok, utíkaly před vodním vírem nebo obsazovaly ostrovy. Také jsme třeba navštívili plavecký bazén, kde jsme celé dvě hodiny okupovali zejména tobogán nebo se družina Tygřic učila, jak nakoupit a uvařit pro 26 osob, neboť se nás na výpravu vydal rekordní počet.

Pokažená výprava aneb když to nejede podle jízdního řádu

Skautský šátek na krk, batoh na záda, svačinu do ruky a spěchat na sraz k nádraží. Sešli jsme se v hojném počtu natěšeni na výpravu, na kterou nás již každoročně zve spřátelený 51. oddíl z Plzně. Radost pominula, jakmile se z reproduktoru ozvala zpráva o zpoždění. Když jsme konečně s prodlením dorazili do Plzně, spoj na Stříbro, ve kterém jsme měli vesele cestoval, již opustil stanici.

Do dalšího vlaku nám přebývaly dvě hodiny, takže jsme začali kličkovat mezi všudypřítomnými opilci, bezdomovci a narkomany a opatrným krokem se blížili k Mlýnské strouze a k řece za fotbalovým stadionem, kde jsme čas "zabili".

Po desáté dopoledne jsme úspěšně vyjeli z Plzně. U nádraží na nás čekal 51. oddíl a společně jsme vyrazili na významná naleziště minerálů nedaleko kopce Jirná. Děti s motyčkou a kladívky vydržely kutat celé hodiny a nadšeně nám ukazovaly téměř každý vykopaný kámen. Závěrem odpoledne jsme si opekli buřty, zahráli bitvu o vlajku a vydali se zpět na nádraží. Už nás ani nepřekvapilo, že "to" opět mělo zpoždění. Vlak do Starého Plzence tedy odjel bez nás... Naštěstí máme úžasné rodiče, kteří jsou ochotní si pro nás kamkoliv dojet!

30.4. se Lvíčata a Gepardi vydali na střediskovou akci Den Vlčat. Každý oddíl měl vícečlenný tým a cestou na Krkavec jsme plnili různé úkoly - od výroby cestovního  ranečku pro krajánka, přes hádanky o zvířátkách, rostlinách, po šifry. Společně jsme si opekli vuřty, bojovali jsme proti čarodějnicím a užili jsme si krásný den v přírodě.

Streska - Všichni skauti ze střediska Střela se společně setkali v pátek 29. 4. 2016. I náš oddíl byl u toho. Jelikož byly meze ještě studené, jako naše lože nám posloužila sokolovna v Plzni - Hradišti. Než jsme ulehli, utkali jsme se po družinách ve sportovním klání. Fotbal, stolní tenis a pantomima. Bylo nás hodně a turnaj se prodloužil do hlubokého večera. Avšak plni zábavy a odhodlání jsme to úplně přehlídli. V sobotu ráno se nikomu ze spacáku nechtělo, ale venku už čekal krásný den! Proto jsme nelenili a vydali se na prozkoumání okolních luk, lesů, strnišť a potoků. Na jedné stinné loučce jsme se u ohýnku posilnili, zahráli si ještě pár her a pak hurá domů, večer se přeci pálí čarodějnice...

Výlety 14.5.

1) V sobotu 14. 5. 2016 jsme se s těmi nejmenšími z našeho oddílu zúčastnili Závodu vlčat a světlušek. Letošní ročník proběhl v okolí Seneckého rybníka. Děti se snažily vycvičit a ochočit draka. K tomu podstoupily nelehké úkoly jako ošetřit raněného, připravit něco k snědku, poznat dopravní značky. Děti musely zapojit logické myšlení
i fyzickou zdatnost! Všichni z našeho oddílu bojovali statečně. Družinka Lvíčat se umístila na 7. místě a družina Gepardů na 9. místě. Dětem moc gratulujeme!

2) výlet Vlků - Ti nejstarší z nás se vydali autobusem do Spáleného Poříčí. Obešli jsme si Hvížďalku a naučili jsme se spoustu nových rostlin. Poté jsme vyrazili na dlouhou cestu domů. V Nezvěsticích jsme si dali pro osvěžení zmrzlinu, kousek před Šťáhlavami jsme si udělali oheň u hezkého rybníka ukrytého mezi remízky a opekli jsme si buřty. Už před námi bylo pár kilometrů domů.

3) S družinou Tygřic jsme se v sobotu vydaly prozkoumat cestu z Ejpovic do Starého Plzence, po cestě jsme mávaly autům z mostu, opékaly vuřty a potrénovaly se v lakrosu. Výlet jsme si moc užily i navzdory nízkému počtu.

Noční pochod

V noci z 20. na 21. května se uskutečnil již 3. ročník Nočního pochodu. Letošní trasu jsme zvolili v délce cca 14km. Kromě našeho oddílu se tradičně zúčastnilo i pár skautů z plzeňského oddílu Fialová střela. Výchozím bodem pro nás tentokrát byla Božkovská náves. Odtud jsme vyrazili podél Úslavy do Koterova, kolem starého bunkru a přes koterovskou vyhlídku. Pak jsme si to namířili po silnici přes "kruháč" do Letkova a směrem k Merfánce. Samozřejmě jsme byli všichni vybaveni reflexními prvky a dostatečně jsme svítili baterkami, aby nás nějaký noční řidič nepřehlédl. U Merfánky jsme si dali noční svačinku, krátkou pauzu a už nás čekala jen cesta přes lesy směrem k Rotundě. Kousek cesty jsme šli po Kupecké stezce, přes Marka a jistými kroky jsme se dostali na naše cílové místo. To už se začalo pomalu rozednívat. Pro zkrácení čekání na úsvit jsme si zahráli nějaké hry, posnídali jsme a cca v 5:15 konečně přišlo svítání. Ještě společné foto a honem domů do peřin, dohnat trochu toho spánku.

Všem odvážným děkuji za účast!

Oddílové narozeniny

Dne 28. května jsme se vypravili oslavit 71. výročí od založení našeho oddílu. Inspirovaly nás loňské kulatiny, k jejichž oslavě jste byli přizváni i vy prostřednictvím výstavy, která byla k vidění v K-centru Starý Plzenec. Letošní oslava byla poněkud skromnějšího rázu. Šli jsme nejprve navštívit místa, kde dříve stávaly skautské klubovny: Díra - sklep v bytovce v ulici 28. října, srub v bývalé lesní správě u Přírodního divadla - ten již dnes nestojí, nesměli jsme také zapomenout na místo v lesích "Sluneční údolí", kde jsme si udělali bohatý piknik. Každý přinesl něco dobrého i pro ostatní, nakonec toho bylo tolik, že sníst vše se nám prostě nepodařilo. Cestou jsme hráli hry, zjišťovali jsme, kdy má kdo narozeniny a samozřejmě jsme si povídali i o tom, co nás čeká o prázdninách. Na závěr jsme ještě navštívili naši poslední bývalou klubovnu a tím byla budova ve Smetanově ulici 66, kde jsme také strávili mnoho let a museli jsme ji opustit kvůli špatnému technickému stavu a také velikosti, lépe řečeno kvůli "malosti". Oslava se nám vydařila, slunce jas nás provázel celou cestu a my se již teď těšíme na největší skautský výlet roku - letní tábor.

Divadelní odpoledne

Během mlhavého rána 4. června jsme se sešli v Plzenci na točně a vyrazili na tradiční střediskové divadelní odpoledne. Tentokrát si představení připravily dvě družiny. Tygřice si připravily kombinaci loutkového a hraného představení o Kašpárkovi, zatímco Lvíčata pod vedením Ády a Kačaby nacvičila scénku z muzikálu Adéla ještě nevečeřela. Také se k nám připojili dva zvědavci z družiny Gepardů. Při cestě do českého údolí se mlha záhy rozplynula a nám na dopolední nacvičování krásně svítilo slunce. Samotná představení začala ve tři hodiny. Viděli jsme například pohádku o řepě, či různé humorné scénky a s úspěchem se setkaly i naše družiny.

Závěrečná výprava do Chrástu

S bližicim se koncem školniho roku se přibližil i konec našeho skautskeho roku, ktery jsme zakončili vikendovou vypravou. Dne 24. 6. jsme se sešli na nadraži ve Starem Plzenci v hojnem počtu a vyrazili do Chrastu, kde jsme měli ubytovani na mistni faře. Patečni večer jsme stravili hranim her a stavěnim stanů, protože zejmena naši nejmenši považovali za zabavnějši přespat venku. V sobotu jsme se i přes velke horko vypravili na cestu podel Berounky v přijemnem stinu  přilehlych lesiků a osvěžili naše nohy koupanim v řičce Klabavě. Po navratu jsme se začali připravovat na vyhlašeni naši celoročni soutěže, ktere proběhlo v krojich u večerniho ohně. Po celoročnim snaženi se umistili Taxik, Vačka, Terezka a Rambo na prvnich mistech podle družin. V neděli jsme se ještě vypravili na zřiceninu hradu Věžka. Zpět do Plzence jsme jeli s vědomim, že naši dalši akci bude tabor!

Tábor 2016, Záhada v Ostretinshiru

Slunce praží na navlhlé celty stanů, z lesa se ozývají radostné výkřiky a nad dřevěnou kuchyní se pomalu vznáší kouř z právě rozpálených kamen. Další skautský tábor je tady! Již pošesté nás pohltily lesy v blízkosti vesničky Ostřetín nedaleko Bezvěrova.  A nejspíš to byl osud, že zrovna tam se vyskytoval i známý detektiv, sám Sherlock Holmes a jeho dobrý přítel doktor Watson.

V místním hrabství - Ostretinshiru , se hraběnce ztratil oblíbený náhrdelník. Kdo ho ukradl? Tuto otázku si položil i Sherlock Holmes. Nenechali jsme se zahanbit a pomohli mu v pátrání. Když jsme zrovna nechytali podezřelého kuchaře, jezdili jsme na lodičkách, lezli po stromech, chodili na výlety, vařili, hráli lacrosse, lovily bobříky nebo se otužovali v místním rybníku.

Jak to tak bývá, čtrnáct dní uteklo jako voda a všichni jsme se rozjeli do svých domovů. Budeme na tábor dlouho vzpomínat. Hlavně na toho ducha, který se tam vytvořil. A kdo odcizil hraběnčin náhrdelník? Jak to tak bývá, byl to zahradník.

Putovní tábor v Krušných Horách

Druhý týden v srpnu se ti starší z nás vydali poznávat krásu Krušnohoří. Začali jsme ve Stráži nad Ohří a odtud pokračovali na Horní Hrad. Ten je známý též jako Hauenštejn a před několika lety byl koupen soukromým nadšencem, který ho postupně obnovuje do původního vzhledu. Po prohlídce jsme nasadili krosny na záda a šli 14 kilometrů do Jáchymova, kde jsme byli po celou dobu ubytovaní na místní faře.

V úterý naše cesta vedla přes vyhlídku Švýcárna a Plešivec až k Blatenskému Vrchu. Rozhledna byla bohužel i přes hezké počasí ten den uzavřena. Dvacetikilometrový výlet jsme zakončili u Vlčí a Ledové jámy, kde se v 18. století těžil led pro zraněné vojáky ve válce. Třetí den patřil odpočinku. I kvůli dešti jsme zvolili program pod zemí a navštívili Štolu č. 1, jež je v Jáchymově jako jediná zpřístupněna veřejnosti.

Následující den jsme se přiblížili do Božího Daru autobusem. Nejprve jsme si prošli chráněné rašeliniště, poté začali stoupat na Klínovec. Cestou jsme zkontrolovali hraniční přechod s Německem a před vrcholem se nasvačili na Krásné vyhlídce. Po zdolání samotné rozhledny nám zbývalo jen stále klesat přes Suchou až do cíle. Poslední den patřil prohlídce Karlových Varů, kde se nám nejvíce líbilo v muzeu Becherovky.

Zahajovací oddílová schůzka

Tak a je to tady! Další skautský rok s výlety, schůzkami, hrami, poznáváním přírody a hlavně se spoustou kamarádů. Zahájení proběhlo slavnostně v krojích ve středu 7. 9. Sešlo se nás opravdu hodně, společně jsme zavzpomínali na prázdninová dobrodružství a sdíleli jsme navzájem přání, co bychom chtěli během roku podniknout nebo jaká místa navštívit. Každý si vyrobil svou vlaštovku z papíru, se kterou se utkal v klání, komu dolétne nejdál. Kromě tohoto závodu jsme si zahráli veselé hry jako je Stříhaná s fandícím komandem nebo Polívka se vaří. Na závěr z našich úst zazněly družinové pokřiky a samozřejmě i náš oddílový. Všichni se těšíme na společné chvíle a zážitky, které nás tento rok čekají.

Výlet do Lesoparku

Naším výletním cílem byl tentokrát Lesopark Martinská stěna u Dobřan. Sešli jsme se ve velkém počtu, naše tlupa tentokrát čítala 27 výletníků.

Vlakem jsme se přemístili do Dobřan a odtud už pěšky přes město k naučné stezce. Ta má několik zajímavých zastavení jako např. kříž smíření, nebo dřevěnou zvoničku. Asi v půlce trasy je krásné ohniště, které vybízí k opečení buřtů a odpočinku v přilehlém altánku. Posilnili jsme se a vydali se na druhou půlku trasy. Společně jsme se vyfotili u Srdce parku. O kus dál jsme si zahráli hru Stříhaná. Po zdolání naučné stezky jsme se přemístili na dobřanské náměstí a utratili pár korunek za zmrzku v místní cukrárně. Ještě jsme si zahráli předem připravený kvíz o městě. Děti se rozutekly po skupinkách hledat odpovědi na otázky jako: Jak se jmenují místní kostely? Ve které ulici je ZŠ? Pro správné odpovědi využili vlastní postřeh, místní občany i infocentrum.

Prosluněný den nám utekl jako voda, nezbývalo než sednout na vlak a vrátit se domů.

Výprava do pravěku

V pátek 14. 10. jsme se vydali do vesničky Kramolín.  Jeli jsme vlakem do zastávky Mileč a pak jsme šli asi 3km pěšky na statek, kde jsme byli ubytovaní. Už se smrákalo, když jsme dorazili do cíle. Večer jsme strávily hraním her a pitím čaje. Šly jsme brzy spát, abychom měli na další den dostatek sil.

Druhý den jsme vyrazili na pochod dlouhý bez mála 24km a to byla pro naše nováčky poměrně výzva. Šli jsme přes Nepomuk do Žinkov a pak přes Neurazy a Polánku zpátky do Kramolína. Po cestě jsme si opekli buřty a nasbírali cenné pazourky. Také jsme viděli zříceninu hradu Potštejn. Celá cesta nám zabrala asi 9 hodin a našim nováčkům patří velká pochvala, protože statečně šli až do cíle bez zbytečných stížností.

Po návratu do našeho dočasného domova jsme byli všichni unavení a tak někteří z nás šli hned po večeři spát. Ráno jsme hráli hry a pomocí pěstních klínů jsme rozbíjeli ořechy k svačině. Kdo měl volné ruce tak šel pomáhat do kuchyně s obědem. No a tak nám ten výlet rychle utekl, že byl pomalu čas vrátit se domů. Zabalili jsme si batohy, uklidili a vyrazili na vlak.

Střediskové odpoledne

Za lehkého deště jsme se 22. října sešli na našem plzeneckém nádraží s cílem užít si společně sobotní pohodu. Tentokrát jsme vyrazili do Plzně na mezioddílové střediskové klání, kde už na nás čekali naši kamarádi a pro odpoledne i soupeři.  Naše družiny se rychle zapojily do společných soutěží, nejprve úspěšně doručovaly dopisy navzdory nebezpečným banditům, poté zápolily na šesti stanovištích. Nakonec dosáhly úspěchu, když se jim podařilo umístit se na prvním místě. To jsme se ale dozvěděli až na cestě zpátky.

Vojenská výprava k Holýšovu

V sobotu 5. listopadu jsme vyjeli z Plzence k Hradci u Stoda, kde jsme zahájili náš vojenský výlet. Ráno nás vystrašilo zamračené nebe, ale než jsme přeplněným vlakem přijeli do Hradce, přestalo pršet a vykukovalo na nás i slunce. Cílem našeho výletu bylo pátrat po bunkrech z doby první republiky, kterých je v tamějších lesích mnoho. Cestu jsme si krátili špionážními hrami. Krátce po odpočinku stráveného u ohně jsme konečně narazili na první řopík, který jsme pečlivě prozkoumali. U dalších bunkrů jsme takové štěstí neměli, neboť stály za plotem v areálu solární elektrárny a další bunkry v lesích u Holýšova jsme prohlédli jen zběžně. Po dni stráveném v lese jsme byli rádi, když jsme vyšli na pole před městečkem a unaveni jsme odjeli domů.

Pexesový turnaj

V sobotu 19. listopadu jsme se s nejmladšími dětmi z našeho skautského oddílu vypravili na turnaj v pexesu pořádaný pod Radyní Centrem služeb pro turisty. Pod Radyni děti zavedla připravená dopolední stopovačka lesem. Při stopovačce naši nejmenší statečně plnily úkoly a procvičovaly skautské znalosti za nepřetržitého deště. I navzdory opravdovému podzimnímu nečasu jsme odpoledne dorazili pod Radyni v hojném počtu a tím výrazně podpořili účast turnaje. V různých věkových kategoriích si zasoutěžily děti i my vedoucí.

Výlet na Hracholusky

V pátek 18. 11., jsme s družinami nejstarších dětí našeho oddílu vyrazily na Hracholusky. Naším útočištěm byla Pepova chata. Večer jsme se ubytovali, najedli se a poté děti vyrazily podle mapy na prozkoumání místního okolí. Nebylo to jen tak. Úkolem bylo obejít alespoň čtyři místa předem určené. Za každé místo dostaly děti body a celkově musely získat 60 bodů. Byla to dost bojovka, venku už totiž vládla tma. Ale děti ukázaly, že mají dobré orientační schopnosti a v pořádku se vrátily zpět. Večer jsme pak strávili při hraní deskových her. V sobotu jsme vyrazili na krátký výlet na zříceninu hradu Buben. Venku bylo velice mrazivo a tak jsme se těšili opět do chaty a
hurá na hry!

Nedaleko hamru

Výpravu bez skautských ratolestí, kterou si s oddílovými vedoucími vždy jednou za rok dopřáváme, jsme tentokrát strávili na okraji CHKO Brdy ve vesničce Dobřív. Pro tento víkend jsme si vybrali první advent. Společné večery jsme zaplnili hraním deskových her, koukáním na pohádky nebo třeba degustací francouzského jídla. Sobotní výlet vedl kolem vodního hamru, přes hluboký les až do Strašic. Zde jsme se naobědvali a vydali se zamlženým lesem plným myslivců na honu zpět.

Výlet k Betlému  - Sušice

Dne 10. 12. 2016 jsme ranním vlakem vyrazili směr Sušice, kde nás čekal v muzeu pohyblivý betlém. Všechny nás uchvátili nejen pohyblivé figurky, ale také fungující mlýnské kolo a fontánka s vodou. Naším dalším cílem po svačině na náměstí byl vrch Stráž s kostelem sv. Andělů Strážných, odkud jsme měli Sušici jako na dlani. Ten den bylo krásných 12 stupňů Celsia, slunce intenzivně svítilo, a tak jsme na vrchu hráli hry, dokud nás čas nevyhnal. Rozloučili jsme se se Sušicí turistickou stezkou linoucí se podél řeky Otavy cestou na nádraží.

Vánoční oddílová schůzka

Vánoce jsou již za námi, ale my se ještě krátce ohlédneme za svátečním časem. Společně jsme s oddílem Vánoce oslavili 21. prosince na staroplzenecké faře. Zpívali jsme koledy, povídali si, jak Vánoce trávili naši prarodiče, pojídali cukroví, vybarvili a nalepili "megaomalovánku" nebo si vyrobili papírový stromeček. Nakonec i k nám zavítal Ježíšek a potěšil nás mnoha hezkými dárečky. Na závěr jsme vytvořili hromadné foto. Schválně, kolik nás tam bylo??? J

Recitování v DD

Vánoční svátky jsou svátky hlavně v kruhu rodinném. Snažíme se s dětmi potěšit ty, kteří vánoce tráví sami nebo jen prostě nemohou za svou rodinou. I letos jsme navštívili Domov důchodců ve Starém Plzenci. Společně s dětmi z kroužku náboženství jsme babičkám a dědům zazpívali, zarecitovali a snad je i potěšili při pouštění lodiček.

Poslední letošní skautskou tradicí, bylo dovezení betlémského světla k plzeneckému betlému, které rozsvítilo vánoční atmosféru snad v každém z nás.